Wednesday, August 11, 2010

hari pertama di bulan puasa

aku bangun sahur.. yana gerak kul 4.30 pagi... bapak la penat nak bangun... bangun la gak.... aku g gerak khai kat bilik dia tanya dia nak sahur x.. selalunya dia 2 bangun.. aku x tahu nak makan ape.. khai ckp masak mihun je... aku tanya ramai ke nak bangun sahur.. ape lg khai pon tanya la sorang2... bro je x nak sahur... aku pon mulala potong bahan nak masak mihun... x ssh pon nak masak mihun... abis masak semua bangun mkn kecuali bro... abis mkn hisap rokok lu sepam sebelum tido.. kul 8 ada kelas dlm kepala otak pikir malas p kelas.... pagi 2 aku majuk ngan yana atas sebab tertentu.... aku ckp kat dia aku nak balik sepang sampai hari ahad.. mula2 dia x rase ape2.. aku mmg rase nak balik sepang pon sbb adik aku semua da kat rumah.. dah lame x buka puasa hari pertama ngan family.. selalunya kat umah aku kalo buka puasa meriah gler mkn.. maklumla mak aku ni rajin masak pastu abah aku rajin bg cadangan nak mkn ape.. mmg jarang la beli makanan kat luar....lps sahur aku tido... tido punya tido aku dah malas nak bangun g kelas... ape lg tuang la kelas pagi 2... biar la.. mase aku tido dtg lak si jairon ajak g beli ikan arowana sbb dia teringin nak bela.. aku ckp jab2 lg la... malas betul nak bangun.. dah lame ckt bro balik kelas.. atas sbb tertentu aku pon dgn poantas bangun dr tempat tido capai tuala terus nak mandi.. g umah jairon jab nak tanya dia pasal nak beli ikan.. mase kat umah dia blh lak dia pasang citer best.. ape lg.. layan la dulu... dengan x mandinya aku layan citer 2... pas abis citer 2 aku g mandi sbb nak beli ikan... joiron dpt la ape dia nak hari ni.. ikan arowana dengan harga 110 ringgit x termasuk akuarium.. dia ckp x pe duit abis kalo dah minat.. lps balik beli ikan aku pon lepak la kat rumah.. punya la bosan.. g la tengok tb sampai hijau biji mata nak tengok tb.. khalil dtg dengan tujuaan ajak aku g berlatih maen badminton... tp maen depan umah je... x pe asalkan ada gak benda nak wat... 5.30 ptg yana hantar msj ckp kelas dia abis awal dan ajak aku g bazar ramadhan.. x da hal la sbb aku pon xda keje.. tp  kena ambik dia kat PC dulu... aku kuar g ambik dia... bazar kali ni penuh gler orang.. parking pon xda.. punya la panas hati... aku x heran sgt kat bazar 2 cuma yana je nak sgt g bazar 2.. niat aku buka puasa ni nak buka ngan yana.. pas balik dr bazar aku tanya yana nak buka kat ne.. dia nak g I LOVE U coner... aku ikutkan je.. mkn kat ctu pon blh tahan gak sbb orang melayu masak.. aku x suka sgt kat masakan orang siam x tahu nape... menu buka kami hari nasi putih, paprik ayam, satay ayam 10 cucuk, sup campur dan sotong goreng tepung... air soya je... kitorang dtg awal sbb ingatkan penuh orang rupanya xda orang.... x pe la dpt aku sembang2 ngan yana dulu... masuk waktu berbuka aku pon bace doa pastu mencekik la ape lg... pastu abis mkn yana ajak jln2 jab sbb dia tertekan buat keje banyak... jab je jalan2 pastu nak g umah kawan dia ambik buku nak photostat... selesai je semua 2 aku pon balik la ke rumah dan berehat... esk puasa kedua...

No comments:

Post a Comment